Je hlavním městem Větrnícké unie a také městem největším (75 bytů). Skládá se ze staré části vystavěné z červených cihel, v jejímž centru se nachází náměstí Ernesta Thompsona Setona a z části nové – La-Défense, která je vystavena z balsy. Součástí Gondoly je i předměstí Elizabeth. Gondola se pyšní podzemní dráhou – metrem, které má 4 stanice a které navazuje na povrchovou železnici. Ve městě sídlí největší větrnícké firmy Kajse a Kebne, redakce časopisu Nuoli a mají zde sídla i Ministerstvo obrany VU, kultury, zahraničních věcí a ministerstvo be z portfeje. V Gondole je rovněž nemocnice a výstavní budova velvyslanectví Rošfórské říše. V současnosti se zde buduje mezinárodní letiště.
Nejstarší známý hrad v celém vesmíru. Základní kámen hradu byl položen již v 70. letech minulého století. Je sídlem starobylého rodu Downů a hraběte Norberta Ruthwena Dauna. Je zde nejstarší točité schodiště na světě, první hladomorna a známý sál lebek.
Sídlo vládce VU, Jeho Magnificence Sharl Shaplina.
Lázeňské město a křižovatka železnic.
Město Avandiv je známo svými vinohrady (firma Maro zde pěstuje světoznámá vína Růžolé, Rebeca a Weidenau) a alejemi ovocných stromů, mezi kterými mají značný význam především švestky (slivovice). Tyto produkty se objeví i v cenách pro vítěze her spolu s jednoduchými kamennými stavbami.
Dominantami města jsou 2 větrné mlýny a chrám Kristiny Erathové. Na náměstí Madony si turisté mohou prohlédnout sochu větrníckého básníka H. Matise nebo se pokochat krásnou radnicí s vinotékou. Hospoda U šafářky a Motorest U mrtvoly zvou k příjemnému posezení (Ol + Peperek). Obě tyto restaurace patří k nejhezčím v celé VU. U mrtvoly mohou motoristé rovněž natankovat benzín.
Pietním místem města je pahorek Ipsy – místo velké bitvy se Skogomadrou v r. 2003 a nedaleká hrobka Karla ze Skal – hrdiny této bitvy. Poutníci se rádi zastavují také u lázeňského pramene, náročnější turisté navštěvují krytý bazén v domě O. Hardyho. Součástí města je i veřejný dům, prodejna ovoce a potravin, za zmínku stojí i tzv. Veselá kapličková cesta vedoucí na pahorek Paoli. V avandivské továrně Kajse se vyrábí nábytek včetně gotických i jiných oken, záchodů a dveří.
Avandiv má mírné přímořské klima, pěstují se zde plodiny, které jinde neuvidíte. Týká se to zejména okurek, melounů a paprik. Z ovocných stromů se zde vyskytují zejména jablka, švestky a z okrasných dřevin především vrby. Rákosové pole v oblasti Kecske-hegy bylo sice poničeno vandaly, v jeho blízkosti však přežívá políčko růží.
Město Avandiv má rovněž nejvýznamnější železniční nádraží ve VU – 4 výhybky a koleje vedoucí na všechny 4 světové strany. I v noci zde panuje čilý ruch. Ulice města jsou ozřeny 6 lampami (8 světel).
Avandiv sousedí na severovýchodě s regionem Gondola, na západě s regionem Newcastle, a na jihu s regionem Hollószikla. Plány na spojení Avandivu se Sovovem nevyšly.
Na zahájení olympijských her se těší jediný krytý a osvětlený stadión na světě - Muinéllim, kde sportovci najdou vše, co potřebují (šatny, soukromí, parkoviště, sprchy…)
Svahy Elwingenu patří milovníkům zimních sportů.
Kolonie Amezen vznikla příletem vojenských jednotek VÚ dne 13.6.2009 do galaxie Žďár nad Sázavou kde nalezla neobydlené nicméně zastavěné plochy s rozsáhlou a velmi pokročilou železniční sítí v měřítku H0. Vojenské jednotky VÚ zabraly nejméně zastavěnou část kde zbudovaly nádraží a pár dalších budov jako kasárna, dvě obytné budovy a strážní domek. Staniční budovu s místním názvem Au-foallomás obsadily drážním personálem, který dohlíží na bezpečnost provozu procházející železnice.
Jednotky VÚ objevily novou zem a hledají místo vhodné ke kolonizaci.
Vhodné místo nalazeno, jde se budovat
V částech země existují továrny kde roboti opravují drážní vozidla. VÚ toho využila a nechala provést generální opravu jejich nové lokomotivy. I když státní příslušníci VÚ nerozumí jakým způsobem funguje celý mechanismum chodu železnice a jejich oprav, systému dopravy a oprav využívají a modlí se k bohu Pavlovi, aby jejich přání předal bohu Milanovi. Ten komunikuje s roboty zbytku země Amezen a zařizuje veškerou organizaci.
Nová lokomotiva BR81 v měřítku TT naložena a připravena na přepravu do jíné části Amezenu ke generální opravě.
Vlak, který převezl lokomotivu k opravě. V čele lokomotiva řady 365.5505 ČSD
Zde už lokomotiva zpět a po generální opravě.
Hvězdné údolí 816/15, 785 01 ŠTERNBERK
Otevírací doba:
PO 9:00 - 11:00
ST 9:00 - 11:00
ČT 15:00 - 17:00
Dále po telefonické domluvě: 721313573
Vstupné 30Kč/1euro
Opravujeme modely lokomotiv, vozů a příslušenství měřítek H0 i TT!
U analogových parních lokomotiv umíme nainstalovat např. i kouřový generátor!
Pozor! Části digitálního řízení neopravujeme!
U lokomotiv vybavených digitálním řízením opravujeme jen mechanické části!
Modely lze předat přímo v Muzeu iiilandu nebo ve Žďáře nad Sázavou nebo v Praze (po domluvě)!
Opravy se uskutečňují ve Žďáře nad Sázavou.
Kontakt: svoboda750@gmail.com; 736637777